Instagram

Monday, March 5, 2012

Nieuwe afvoer bedacht.

Het zat me toch niet lekker met de pijpen van de afvoer. Daar kwam nog iets bij. Ik las in de gebruiksaanwijzing van de vaatwasser dat de afvoer op een beluchte sifon aangesloten moet worden. Dat wil zeggen dat bij het wegspoelen er lucht bij moet kunnen komen. De manier waarop ik het bedacht had, aansluiting onder de spoelbak sifon, zou de lucht alleen maar via die sifon kunnen komen. Met als gevolg dat je grote kans loopt de sifon leeg te zuigen en in de stank te zitten.

Een nieuwe constructie dus. Ik heb de spoelbak zo ver mogelijk naar voren gehaald en vervolgens uitgebreid gepuzzeld met allerlei bochtjes. Zo iets dus:

De vaatwasser aansluiting zit nu op dat kruisstuk net boven de sifon, en kan nu lucht aanzuigen via de spoelbakken. Ik heb nu ook de originele bochten gebruikt die bij spoelbak horen en waar schotjes in zitten om te voorkomen dat het afvalwater van de ene bak in de andere stroomt. Allemaal veel beter dus.

Ondertussen zijn dus ook de vaatwasser en de koelkast aangekomen. Een Fagor vaatwasser en een Bosch koelkast. Ziet er goed uit allemaal.


No comments:

Post a Comment