Instagram

Monday, March 19, 2012

Apparatuur aangesloten

Hier is nog een foto van de keuken tot nu toe. Grotendeels op Zaterdag geplaatst. Zondag heb ik niet zoveel gedaan, 's middags zijn we nog een tijdje weg geweest. Maar nu op maandag heb ik alles aangesloten.


Ik was nog met twee dingen niet tevreden. Het laatste bovenkastje zat wel heel strak tussen de afzuigkap en de muur. Het probleem daarvan is dat als er een storing is in de afzuigkap, het een worstelpartij wordt om die er tussen uit te krijgen. Dus ik besloot het kastje wat uit te dunnen. Wie zegt er dat je geen multiplex kan schaven? Eerst nog geprobeerd met de bandschuurmachine, maar zelfs met korrel 40 was dat geen doen. Dus de schaaf gepakt, kastje klem tegen de werkbank geduwd en dwars op de houtvezel schaven. Dat gaat prima en nog snel ook. Voordeel van multiplex is dat je de verschillende lagen kunt aanhouden om te zien hoe diep je zit. Zo heb ik ongeveer twee mm weggehaald en het kastje past nu heel mooi.



Een ander probleem was dat de grote ladekast onder het raam niet ver genoeg tegen de muur geduwd kon worden. De muur bleek krommer dan ik dacht. Het probleem daarvan is dat de handgrepen straks niet goed onder het blad passen. Dat is gewoon niet mooi. Dus ook die kast weer naar voren getrokken en op z'n kant gelegd. Met de decoupeerzaag en hier wel de bandschuurmachine heb ik wat overtollig hout weggehaald. De kast is zo degelijk gebouwd, die kan wel wat missen. Ook dit bleek een succes en de kast staat nu netjes achter het geplande lijntje.



En dan de eerste maaltijd in de nieuwe keuken! (pannetje soep opwarmen en een broodje oppiepen).
Geen erg flaterende foto, maar het is een uniek moment.


No comments:

Post a Comment