Instagram

Sunday, September 18, 2011

Ruimte voor de kraan.

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef, het wordt in spoelbak kast erg krap voor de kraan. De spoelbak die we hebben gekocht is vrij fors en om daar achter nog een kraan te kunnen plaatsen heb je wel ruimte nodig. Maar ik had juist in de spoelbak kast de achterwand wat naar voren gezet om voldoende ruimte voor het leidingenwerk te krijgen. Mischien dat het allemaal net aan zou lukken maar nu ik alles nog makkelijk aan kan passen heb ik dat maar gelijk gedaan.

Voor zo'n kleine aanpassing is het een heel gedoe om de mallen voor de bovenfrees uit te meten en op de goede plek te monteren. Je kunt net zo snel wat handgereedschap gebruiken. Dus eerst aftekenen en dan met een zaagje de contouren van de nieuwe groef inzagen.


Dan het hout tussen de zaaglijnen weghakken.


Zo gedaan. Maar ik zou ik niet zijn als ik toch geen foutje had gemaakt. De aanrechtkast is een dubbele kast met aan de ene kant een ladekast en aan de andere deze spoelbakkast. En ik had de rechter en linker zijwand verkeerd om gemarkeerd, dus had ik nu de uitsparing voor de kraan in de ladekast gemaakt!

Nou ja! De hele oefening dus nog maar een keer en nu dan in de goede kast. Het stukje groef dat niet meer in gebruik is heb ik nog opgevuld met een latje. en zo komt het er dan uit te zien, straks als ik de kast ga monteren.


No comments:

Post a Comment