Instagram

Thursday, December 29, 2011

Videootje van de lades

Het is toch gelukt om tijdens de kerstdagen de aanrechtkast te lakken. Wij hoefden niet veel aan de kerstdiners te doen, dus dat kwam goed uit. Over dat lakken valt op zich niet zoveel te vertellen. Ik gebruik Hermadix blanke parketlak in zijdeglans. Op de buitenkant van de kast die straks toch uit beeld is heb ik twee lagen gekwast. De binnenkant heb ik wat zorgvuldiger geschuurd. Dan ook met de kwast zo netjes mogelijk de lak aangebracht. Tussen de lagen nog een keer met 320 schuurpapier glad gemaakt. Eigenlijk ben ik niet zo'n schilder, maar het is toch wel netjes geworden.

Vandaag heb ik de lades gemonteerd. Dat is leuk! Om de lade geleiders op de goede plek te krijgen heb ik wat simpele malletjes gemaakt. Een rechthoekig (zorgvuldig haaks gezaagd) stuk multiplex om de juiste hoogte te krijgen en een klein stukje hout waar ik een hoekje in gezaagd heb op 22 mm om de geleider op de juiste afstand van de voorrand van de kast te krijgen.


En dan met een scharniercentreerboor gaatjes boren voor de schroefjes. In de Blum catalogus staat precies hoe en waar je moet boren.

En dan het moment supreme, doet 'ie het?

No comments:

Post a Comment