Instagram

Monday, February 6, 2012

Lakken

Het is al weer even geleden dat ik heb geblogt. Niet omdat ik niks doe, maar meer omdat het een beetje saai is waar ik mee bezig ben. Kastjes lakken. Eerst in de garage de laatste kasten gedaan tot het echt te koud werd. En nu op zolder alle bovenkasten en kastplanken. En dat is allemaal een beetje langdradig. Eerst schuren. Dan lakken. Daar gaan de houtvezels van overeind staan, dus weer schuren. En dan een laag of 3. En natuurlijk eerst de buitenkanten voordat ik ze om kan draaien en de binnenkanten kan doen. Kortom, het kost wat tijd.


En dan heb ik in de keuken het eerste klusje gedaan. In de opening naar de woonkamer toe was een wandje heel slecht afgewerkt met ook nog de verwarmingsbuizen vol in het zicht. Dat heb ik nu ingepakt in gipsplaten. En dat viel niet mee! Het is weer wennen aan dat stoffige gips dat natuurlijk niet zo precies te bewerken is als hout. Gelukkig komt de stucadoor nog. Het was ook een lastig wandje om schroeven in te krijgen die ook nog bleven zitten. Kortom, even zweten, maar het zit er op.



En verder zijn we druk met de planning. Het is nu de bedoeling dat de keuken half maart geplaatst gaat worden. De stucadoor is geregeld. De laatste onderdelen worden hopelijk op tijd geleverd. En ik ben alle tekeningen aan het updaten zodat ik straks in 1 keer door kan werken zonder alles ter plekke te moeten uitvogelen.

Het wordt nu wel spannend.

No comments:

Post a Comment