Instagram

Saturday, April 21, 2012

Plintjes

Het is al even geleden dat ik een blog gemaakt heb. We hebben te horen gekregen dat mijn vader ongeneeslijk ziek is. Dat zet alles toch even in een ander perspektief. Ik ben blij dat de keuken nu in de afwerkfase is en niet meer zo de volle 100% aandacht en tijd vraagt.

Maar goed, ondertussen ligt de vloer al een tijdje, die is heel mooi geworden en ik ben de plintjes aan het maken. Meer werk dan van te voren verwacht, vooral omdat het een zo'n groot oppervlak is met heel wat meters plint. Als materiaal heb ik een paar vuren houten balken die behoorlijk recht waren in de juiste maat gezaagd en op de vandikte bank tot 1.5 cm teruggebracht. Vervolgens een facetje op de rand geschaafd. Daarna de plinten in de kamer, keuken en gang op maat gemaakt.


Gaatjes boren, in de muur pluggen zetten enzovoorts. Om de plinten te maken heb ik natuurlijk niet lopen tobben met een electrische afkortzaag, maar alles gewoon in een verstekbakje met een mooie kapzaag uit de voorraad. Hier en daar moest er ook geschaafd worden want de vloer is verre van vlak. Als alles tenslotte past de boel weer van de muur halen en nummeren, zodat het straks geen puzzel wordt.

In de schuur gronden en lakken.



En dan na het drogen weer op de muur schroeven. Plamuren, schuren, kitten en alles staat klaar voor een laatste laklaag. Dat mag Anja doen, die veel beter kan schilderen.



Voor de drempels heb ik een mooie balk notenhout gekocht. Die moet ook nog even in vorm gemaakt worden. Een klusje voor een volgende blog.

De eerste greepjes zijn ook klaar! En op 1 mei komt het werkblad! Het gaat vooruit.

No comments:

Post a Comment