Instagram

Wednesday, March 31, 2010

Tooling up

Ogenschijnlijk doe ik niet veel op dit moment, maar toch ben ik druk bezig met het project. Ik ben namelijk al het gereedschap klaar aan het maken voor het precisie werk dat gaat komen. Dus de zaagtafel zo precies mogelijk afstellen. De boorkolom zuiver haaks afstellen. Dat had ik ook al een eeuwigheid niet gedaan en dan blijk ik al die tijd scheve gaten gezaagd te hebben! Van MDF en restjes hout maak ik ook allerlei hulpstukken, zoals een houder waar een regel straks rechtop in geklemd kan worden zodat ik op de zaagtafel de pennen kan zagen. En dan weer uittesten en aanpassen natuurlijk.

De /zaagslede die ik een tijdje terug had gemaakt had een eiken latje als geleider, maar dat slijt dus enorm snel. Ik heb nu maar een hele nieuwe zaagslede gemaakt met een koperen geleider (dat had ik toevallig in de goede maat) die geen speling heeft en waarmee ik perfect haaks kan afkorten. Ook wel handig. En zo ben ik overal mee bezig om het te perfectioneren. Ik hoop binnenkort weer eens iets te kunnen gaan maken. Al dat MDF is maar niks eigenlijk.

No comments:

Post a Comment