Instagram

Monday, June 28, 2010

De laatste kaders in aanbouw

Het heeft allemaal even geduurd, maar ik ben nu bezig met de laatste kaders. Deze zijn voor de 4 bovenkastjes. Ik doe het rustig aan, want het is bloedheet in het schuurtje. Door die hitte was ik zeker niet zo geconcentreerd meer, want bij het vlak en op dikte schaven van de pennen ging het niet helemaal goed. Ik had bij een paar pennen teveel van een kant afgehaald waardoor de regel niet in het midden van de stijl zat. Op zich geen probleem, want ik moet de regels en stijlen toch nog schaven tot alles netjes op elkaar aansluit, maar de groef moet wel precies doorlopen. Daar mag geen sprongetje zitten in de hoeken.

Dus ik moest de pen opschuiven. Dat kan natuurlijk niet, dus heb ik een dun lapje hout op de zijkant van de pen gelijmd waardoor die weer dikker wordt en ik opnieuw kon gaan schaven.
Reparing an offset tenon.


Zo dus. Na het schaven blijft er van dat lapje hout erg weinig over, maar precies genoeg voor een goede verbinding. Nu loopt de groef weer mooi door in de hoek. De buitenkant sluit niet zo mooi aan, daar moet ik nog wel wat gaan schaven.


Now the groove fits nicely again.





4 comments:

  1. Tjonge jonge deze keuken komt nooit af.
    Alternatief: http://www.keukenconcurrent.nl/

    ReplyDelete
  2. Haha. Ikea heeft ook wel leuke keukentjes...

    ReplyDelete
  3. Misschien is jouw idee van een keuken te ingewikkeld. Probeer deze keuken is al moeilijk zat maar wel in 1 dag in elkaar gezet:

    Keuken: http://chalongstories.files.wordpress.com/2010/04/keuken.jpg

    ReplyDelete
  4. Weet je, ik vind zo'n super simpele keuken geweldig. In de vakantie met kamperen vind ik het geen enkel probleem om met twee gaspitjes, zittend op de grond een lekker maal te bereiden. (Afwassen in een smerig washok met koud water is wat minder).

    De bouw van deze keuken is natuurlijk veel meer dan productie draaien. Het is ook een ontdekkingsreis. Wat kan ik, wat kan ik mezelf leren, en hoe wordt het dan. En net als met elke reis, het gaat niet alleen om de bestemming.

    Kees
    PS, vanavond weer een blogje maken, want ik heb weer iets gedaan!

    ReplyDelete