Instagram

Sunday, February 14, 2010

Oops

Zo blij was ik dat de vandiktebank weer werkt dat ik wat al te enthousiast tekeer ging. Dat ding is behoorlijk agressief en ik zat op 10mm dikte voor ik met m'n ogen kon knipperen. Oops.

Eerst wou ik het plankje al op de brandstapel gooien, maar het leven is toch een voordurend vallen en weer opstaan, dus heb ik maar een reparatie bedacht. De achterkant is toch uit het zicht. Dit worden de ladefronten en die zitten tegen de echte lade aangeschroefd. Ik heb dus een 1mm dun strookje afgezaagd van een andere plank, en dat strookje achterop de te dunne plank gelijmd. Even op de preciese maat geschaafd, en alweer een blunder recht getrokken.

Op de linkerkant en de kopse kant is het strookje zichtbaar. De achterkanten zijn trouwens toch heel grof vol ruwe plekken waar de vandiktebank het hout gemarteld heeft.

Nog zo'n oops moment. Op het moment dat ik de plankjes al met lijm in sta te smeren, dringt het nogal eens tot me door dat ik nog iets vergeten ben. De plankjes op de goede breedtemaat zagen of zo. Dus heb ik meer even checklijstje gemaakt.


No comments:

Post a Comment